lördag 3 mars 2012

Jag vill inte sova, jag vill sticka!

Jag är löjligt trött, men vill inte gå och lägga mig. Jag vill sticka! Håller på med ett par raggsockor, till mig själv. Det ni!

När jag var liten stickade farmor raggsockor åt oss kusiner. Det sista paret hon gjorde åt mig råkade gå i tvättmaskinen för många år sen. Som ni förstår så krömp de en smula. Men bland allt det garn jag senare fick efter farmor hittade jag sockgarn i ull. Ett nystan och en härva med samma typ av garn som i mina sockor och det skulle inte förvåna mig alls om det är samma garn som farmor faktiskt stickade mina strumpor av. Nå nu ska det alltså bli nya sockor till mig. Hurra!

3 kommentarer:

  1. =)
    Jag känner igen mig. Mina händer vill dock inte lika mycket som jag vill. Får hålla mig till symaskinen istället. Men den kan jag ju inte ta med mig på tåget. Får väl sticka långsamt.
    Väntar nyfiket på bild på dina nya sockar.

    SvaraRadera
  2. Kommer kommer :) Är klar med skaften och ska påbörja hälen. Det var så länge sedan jag stickade sockor, men jag tror att kunskapen om hur man gör sitter kvar i händerna.

    Varför dummar sig händerna med dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja säg varför de håller på så. De värker som attans till och ifrån. Kraftiga väderomslag oftast till det kallare vädret gillar de inte. Jag har fortsatt vara positiv och hoppas att det är något övergående =)

      Sockarna blir säkert toppen. Ja det är underligt vad man ibland tror att man glömt och så bara minns man ändå.

      Radera